Wednesday, February 6, 2013

Babeczki Bezglutenowe / Gluten Free Cupcakes


For the recipe in English please scroll down




Moja bardzo dobra przyjaciółka jest na diecie bezglutenowej wiec świetnie wiedziałam, jakie taka dieta niesie ze sobą ograniczenia. Kiedy zafascynowałam się pieczeniem babeczek oczywistym było, ze muszę wypróbować tez przepisy bezglutenowe. Znalazłam i przetestowałam kilka, w końcu wybrałam jeden z nich, dodatkowo zgodnie z sugestiami, lekko go zmodyfikowałam (nie użyłam często wymienianej w przepisach gumy), i oto jest: przepis idealny :) Upewniłam się jeszcze, czy na pewno wszystkie składniki są w zgodzie z dieta i opiekłam blaszkę tych pysznych babeczek. Są nieco bardziej kruche niż tradycyjne babeczki waniliowe, i nie tak wyrośnięte. Uważać tez należy, żeby w porę wyjąć je z piekarnika.
Krem maślano- serkowy jest lekki i niezbyt słodki (ograniczyłam ilość cukru), idealnie eis komponuje z babeczkami.

A efekt jest zdumiewający: zostałam poproszona o upieczenie blisko setki na uroczystość rodzinna :) Nie mogę się doczekać ;)

Składniki:


Na babeczki:

 
125g masła
125g cukru

125g mąki bezglutenowej
2 jajka

1 1/2 łyżeczki sody do pieczenia
1 łyżka ekstraktu z wanilii





Na krem:

110g  serka typu "Philadelphia", "Twój smak"
110g miękkiego masła
250g cukru pudru2 łyżeczki ekstraktu z wanilii




Masło i cukier otrzeć razem używając miksera lub za pomocą drewnianej szpatułki.
Mąkę wymieszać z soda.
Nie przestając mieszać dodać łyżkę mąki i jajko, a następnie znowu łyżkę mąki, jajko, i powoli dodawać resztę mąki, a na końcu ekstrakt waniliowy.

Krem przełożyć do papilotek, wypełniając je do 2/3 wysokości. Piec przez 18-20 minut aż babeczki wyrosną i będą miały jasnozłoty kolor.
Odstawić do wystygnięcia.









Aby przygotować krem, ubić mikserem masło i serek aż masa będzie jasna i puszysta. Nie przestając ubijać dodać cukier i ekstrakt z wanilii. Kremem przyozdobić babeczki.  

 
***


So my very good friend is on a gluten-free diet so I knew all the rules quite well. Since I started baking the cupcakes it was obvious that soon I will also have to try the gluten free recipes also. I tried out a couple of recipes, and I've had as many errors as trials until I found and modified this one. And let me tell you, it did not disappoint!

Classic Vanilla Cupcakes for those who are on a gluten-free diet, but a delicious dessert and for everyone else. The recipe is quite simple and does not require any special ingredients except for the gluten free flour.
Frosting is also very simple, classic cream cheese buttercream and not too sweet.
I suppose my friend must have liked them a lot, since she asked me to bake.. one hundred for the family event :) I'm looking forward!

Ingredients:


For the cupcakes:



125g butter
125g  sugar
125g  gluten free flour
2 medium eggs
1 1/2 tsp baking soda 

1 tsp Vanilla Extract



For the cheese cream: 


110g/4oz cream cheese 
110g/4oz unsalted butter, room temperature
450g/1lb icing sugar, sifted
2 tsp vanilla extract



Cream together the butter and sugar using an electric hand whisk or a wooden spoon.
Add a spoon of flour, and one egg then mix well, repeat.
Add rest of flour, baking powder and vanilla extract and mix till smooth.
Place 12 baking cases into muffin tins, and then spoon the mixture in until it comes halfway up each case.

Place in preheated oven and bake for 18-20 minutes until risen and lightly goldenAllow to cool completely.



To make the frosting, beat the butter and cheese until creamy. Add the icing sugar and beat until combined.
Add the vanilla extract. Spoon the frosting into a piping bag with a star nozzle and ice the cupcakes.


No comments:

Post a Comment